Nuffnang

Friday, 8 July 2011

MUFFIN ORANGE

salam semua...musim muffin kembali...wahhhh

ni la projek aku malam tadi, desakkan dari anak² le ni...hehheeeh tapi seronok bila tgk ank² happy kan..betul tak?...

 cantikkan warnanya... aku tak letak pun pewarna...tapi tetap warna yg ceria, bau pun wangi  ...
eh lupa plak nak letak resepi...sorry erk kawan²....

Bahan: 1 biji oren sunquick ( dipotong kecik² buang urat putih yg kat tgh² tu)
            3 biji telur
            2 cwn tepung gandum * diayak
            1 cwn gula halus
            1 sb baking powder * diayak
            1 cwn minyak

caranya: 1) blender (gula / telur / minyak / oren) sampai sebati dan hancur.
              2) tepung dan baking powder diayak
              3) masukkan bahan yg diblender kedalam tepung tadi, sedikit²....kacau sebati menggunakan whisk.
              4) kemudian masukkan dlm cup muffin hias la dgn ( hirisan badam / coklat chip / gula icing-bila nk masak baru tabur gula icing ye)
              5) bakar dalam suhu 170cc (ikut pada oven masing²)  selama 10-15minit.
SEKIAN..

 haaaaa... ni la dia hero aku, sanggup tggu depan oven aku semata² nak makan muffin...dia da cop semua dia punya...hahahhaah bule?.... aku layan kan aje..klu tak dia punya mengamok mak tak tahan oooo...da la masak lewat malam..dgn dia punya ngamok, mau jiran² marah..hahhahahaha

2 comments:

  1. alang pun nak cop boleh... hehehehe

    ReplyDelete
  2. bule.... nk cop bape biji?..hheheheh

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...