Nuffnang

Monday 11 July 2011

Pisang Nangka Bersira


meh aku citer sikit, asal hari ahad je mula aku start pening, dgn biasa suara anak² telah berbunyi lagik.."ummi, nak masak kuih pe hari ni"?.... so aku ni jenis tak kesah, sbb anak² jenis tak memilih makan, senang le nak masak apa pun, anak² aku ok je..hahhahahaha...
ni la dia projek aku yang seterusnya , resepi ni aku ambik dari abah, abah aku selalu masak menu ni..... selamat menjamu mata...

 ni dia cik pisang nangka kite.... sediakan 6 biji pisang nangka -dikupas (jgn ambik yang da masak/lembik sgt,ambik yg sedang²elok,pisang dlm keadaan keras so mase mengoreng x lembik), kemudian digoreng dgn minyak yang sederhana panas....
 kemudian mula memasak kuah sira nya,... 2 sudu besar gula merah , 6 sudu besar gula pasir , 1/2 cwn air, 1 helai daun pandan... terus campur semua dan masak sehingga mendidih dan gula larut...
 kemudian tapis kuah sira tadi ,  dan boleh la dicurahkan keatas pisang nangka kita tadi

taraaaaaa ni la hasilnya....
.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...